Bloggutmaning

  2012-09-16 / 14:56:00 / Allt annat /

NI BEHÖVER INTE LÄSA ALLT DETTA, JAG GJORDE DET MER FÖR MIN SKULL. 

 

 

 

Lovar du att vara ärlig? Ajjemän. 

Du heter: My 

Smeknamn: Mysan, Myran eller Myggan. Skitroliga namn, verkligen!

Låt som när du är ledsen sörjer till?: Oj, så många. MJ's låt, Will you be there är alltid ett självklart val. 

Beroende av: Musik, Coca-cola, naglack, filmer, jordglobar, snöglobar ( heter det så?) och att titta på coola t-hirtar på internet. 

Vad tror folk om dig?: Vet inte riktigt. Jag är rätt anpassningsbar tror jag. Äldre människor tror nog att jag är rätt artig och trevlig medan de i min ålder tror att jag är rätt tråkig och så eftersom jag nästan aldrig är ute på fester eller något liknande. 

Stämmer det?: Jag vet inte, jag kanske är lite tråkig? ;)

Vad får du oftast komplimanger för?: Hm, lite olika. Ögonen tror jag. Sen kan man ju få typ: Fin du var i håret idag eller fin tröja o.s.v.

Vad säger du för att imponera på någon?: Hallå babe. How you doin'? 
Nä, jag brukar inte ha någon taktik för att impa på någon. Om jag hade någon skulle den förmodligen vara en falsk sida av mig och jag lägger inte ner energi på att vara falsk mot någon. 

Hur imponerar man på dig?: Var dig själv så kommer jag förmodligen bli imponerad. Inte många som vågar det idag. 

Brukar du skratta för dig själv?: Ingen annan skrattar åt mina skämt så någon måste göra det. ( jag )

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: Sänk!   Från mamma som tyckte att min musik var för hög.

Äger du några converse: Yes sir. Tre parSvarta, lila och röda. 

Sprit, cider, vin eller öl: Dricker inte så jag får väl välja alkohilfri cider. Det är rätt gott.

Brukar du bli för full: Nej, eftersom jag inte dricker alkhol

Vad har du för mobil operatör: Telia

Är du allergisk mot något: Nickel och lite pollen. Har en konstant mini-förskylning genom hela våren och lite av sommaren. 

Har du haft sex idag: Inte vad jag kommer ihåg. 

Hur svarar du i mobilen: Beror på vem som ringer. Oftast är jag så tråkig att jag bara svarar : Hallå?

Vem ringde du senast?: Lilla Rebecca. 

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Vet inte riktigt, det hamnade i korttidsminnet. FAKTA OM KORTTIDSMINNE: Det varar ca 20 sek och kan t.ex hålla ett telefonnummer i huvudet eller något liknande. 

Antal timmar sömn inatt: Det var en bra natt, tror det blev runt 9 timmar eller något! 

Sov du ensam: Räknas min hund? Inte? Okej, ja då sov jag ensam. 

Brukar du komma i tid: Försöker att komma i tid. Vet hur irriterad jag kan bli på folk som kommer försent. 

När mår du bra: När jag är glad. Vilket är ungeför 50/50. 

När blev du fotad senast: Igår faktiskt. 

Hur känner du dig nu: Som vanligt. Lite förskyld fortfarande, men rätt glad. 

Vanligaste färg på dina kläder: Svart. Har nästan alltid något svart på mig. 

Vad tycker du om fötter: Jag gillar dom. Oftast. Min mamma hatar dom och jag är rebell så därför gillar jag dom. Att vara tonåring går ju ut på att göra allt tvärtemot vad föräldrarna gör, right?

Vad saknar du: Just nu... ingenting. Känner mig rätt tillfredsställd. 

Hade du en bra kväll igår: Japp. Skypade med Rebecca i tre timmar. Kan inte annat än att vara kul då! 

Favorit dryck på morgonen: OBOY!

Rakar du benen: Om jag inte gjorde det hade jag haft en skog där nere. På benen. 

När brukar du oftast gå och lägga dig: 22.00 på vardagar och 00.00 på helger

Är du blyg?: Om jag är nedstämd eller ledsen kan det hända att jag är lite blyg. Om jag är glad, nej. Då är jag inte blyg. 

Sysslar du med någon idrott:  Nej. Bara idrottslektionerna i skolan. 

Vill du hellre ha mail än brev: Spelar ingen roll. Kan vara kul med brev. Skicka kärleksbrev till mig. Någon?!

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Jag vill tro på det, så ja. 

Har du spytt offentligt: Nej, *peppa peppar*. 

Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Jag skulle bara vilja se vad killarna pratar om när de är själva och seriösa. Helt enkelt bara vara en kille. 

Är du nöjd med ditt liv: Känner mig inte riktigt värd att klaga. Finns många med så mycket värre. 

Är du bortskämd: Enligt mina systrar, ja. 

Vad gör du i morgon: Går i skolan till halv 8 på kvällen, så det blir inte så mycket annat än plugg. 

Vad är det värsta du vet?: Listan är för lång och deprimerande. 

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka?: Inte så mycket nu när man bara lever på studiebidraget. 

Vilken kändis tycker du är en bra förebild?: Michael Jackson. Han var en bra människa. 

Vad längtar du till?: Studenten. Lov. Studenten. 

Har du bra vänner och äkta vänskap?: You know it. 

Vad använder du för shampoo?: Olika. Just nu är det nog någon Dove. 

Vad är det finaste du fått?: Språkresa av mamma till London. A freaking mazing. 

En speciell dag du minns: Första dagen i London och när mina syskonbarn föddes. 

Hur gammal är du: 17. 18 om...typ 7 månader. haha. 

Tycker du om någon just nu: Många, Min familj och mina vänner. 

Du samlar på: Naglack. hehe. Filmer och böcker. 

Gröna eller röda äppeln: Röda. Gröna smakar diskmedel för er som inte visste det. 

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Ingen. Brukar ta hand om det själv. Om jag vill komma åt någon smsar jag mina bästisar. Eller pratar med mamma. Brukar inte ringa. Gillar inte att prata i telefon. 

Gillar du golf: Nej. Tråkigare sport får man leta efter. Kan man ens kalla det sport? 

Vilken tid gick du upp idag: 10.40 typ. 

Har du sovit i din egna säng inatt: Nä, på golvet. 

Har du strumpor på dig nu: Barfota all the waaaaay. 

Är det okej att gråta: Nej.............Jo, det är klart. Jag gråter hela tiden. Man gråter ju liksom för en anledning och jag tycker alltid att det är okej att gråta. Ogillar när folk säger : Men detta är väl inget att gråta över?
Ehum, JO, det är det annars, tro mig, skulle jag inte gråta! Jag skulle inte låta mina ögon svullna upp och bli blodröda och min näsa likaså om det inte var värt att gråta över. 

När grät du senast: För två dagar sen, jag såg filmen "Flight 93" och "Alive". 

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Åka på resa. Spara till framtida boende eller körkort och skaffa ett fadderbarn eller ge till välgörenhet. 

Bär du glasögon eller linser: Inte än så länge. Kommer nog få i framtiden. 

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Jag äger nog inte ett plagg som kostar över 1000 kr. Inte många iallafall. Second hand, Monki och typ...H&M är inom mina shoppingkretsar. Nej, jag tycker inte man behöver märkeskläder om man inte vill ha det. 

När går du upp ur sängen en helgmorgon: 9.30 – 10.00. Typ. 

Har du piercing: Öronen, men fick ta bort på grund av allergi.

Vill du gifta dig: Någon dag, absolut. 

Vill du ha barn: Jag gillar barn. Men nej. Det är inget för mig. Skulle inte kunna tänka mig att behöva ta hand om ett annat liv på det sättet. Jag klarar att vara barnvakt ett tag men inte mer. 

Solar du ofta: Aldrig. 

Är du bra på att laga mat: HAHAHA! Nej. Bränner ägg, potatis, kladdkaka, fisk, grönsaker... Ja, allt. 

Är du flygrädd: Nä, inte direkt.

Hur vig är du: ....

Är du musikalisk?: Kan jag absolut inte påstå att jag är. 

Vad dricker du helst när du är törstig: Läsk. Men eftersom det är så onyttigt och dyrt och ger motsatt effekt när man vill släcka törsten dricker jag vatten eller mjölk. 

Vilken är din favoritglass: Choklad. Hatar vanilj. 

Tror du på ett liv efter döden: Nej. Tror inte på Gud eller någon högre makt så varför skulle jag tro på liv efter döden? Varför får man ett liv nu och sen ett till? 

Tycker du om sushi: JA!

Vad äter du helst när du ser på film: Vad som helst. Äter när jag får chansen. 

Bor dina föräldrar tillsammans: Nej, har inte gjort på....12 år.

Har du tandläkarskräck: Inte alls. Eller det är ju inte kul att gå dit, men det finns värre saker. 

Är du morgon- eller kvällsmänniska: Kvällsmänniska. Helt klart. 

Vilken ögonfärg har du: Blue as the havet. 

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Har nog nästan alla gjort. 

Biter du på naglarna: Vilka naglar? Åh, mina sönderbitna naglar? Mja, det händer väl. 

Röker eller snusar du: Inget av dom. Har provat att röka när jag var typ 12-13. Aldrig. igen. Det. var. det . äckligaste. jag. varit. med. om. 

Har du skrivkramp nu?: Ja. 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious