Stronger

  2012-08-07 / 22:38:34 / My /
 
" Död är jag, död inombords." Jag slog igen mina ögon, ville blunda för svaret som skulle komma. Blunda för hela världen när jag tänkte efter. Jag gillade inte den människan jag blivit, det är inte så jag förväntade mig själv att vara vid detta laget. Men det var så jag blev och nu rasade min värld ihop, sakta men säkert. 
" Hur kan du säga så?" Mina ögon öppnades igen. De var tyngre än vad jag trodde och tröttheten tog över. 
" Vet inte, det bara är så" 
 
Att älska något och veta att man inte kan få det måste vara det värsta som finns. Att inte ens fått vara en del av det, någonsin, och aldrig kommer att få vara det heller smärtar ännu mer. Veta att hur man än försöker, hur man än ändrar utseéndet, sättet man pratar eller tillomed ändrar ens umgänge, så händer det ingenting. Man är fast och det är bara så det är. 
" Jag tror jag sa det för att det är så det är, jag finns liksom inte egentligen. I mitt huvud är allt bara lånat. Jag har lånat min kropp, eller ja, egentligen inte, för jag vill ju inte ha den här. Detta är fel tid och fel plats för mig och det gör att jag dör lite inombords varje dag. Hela mitt liv är en stor bluff, eftersom detta liv inte är mitt på riktigt, jag bara lever det, fast ändå ser jag bara på när allt händer. För du vet, jag hänger inte alltid med, det händer så snabbt och intensivt allting och så fort något  händer som folk påstår är bra så känner jag att det inte är nog. Jag längtar efter något jag aldrig kan få och det gör ont och när det gör ont så tar det över allt och förstör det goda inom mig. Det dödar mig. Jag dör. Förstår du?"
"Nej"
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious