I am darkness

  2012-07-19 / 22:16:27 / My /
I hurt myself today
To see if I still feel

Jag är en sånn där äkta dagdrömmare. Älskar att hitta på alternativa liv till mig själv. Även om jag vet att jag aldrig kommer få dom. Jag kommer aldrig få mitt drömliv. Det gör mig otroligt ledsen när jag väl vaknar upp från min dröm. Jag kan också försvinna varsom helst. Under lektioner, på bussen, hemma hos vänner, när jag står i duschen, på resturanger, men det är en tid på dygnet då jag verkligen försvinner och det är när jag ska sova. När det är kolsvart i rummet och helt tyst. Bara mina egna andetag och ibland min fula hunds stön då han förmodligen jagar en katt i sitt egna huvud. Men iallafall. Det är då, på natten som jag trivs bäst. Det är då det känns som om mina drömmar kan bli sanna och när jag blundar och fantiserar mig bort önskar jag att när jag väl somnar, fortsätter min dröm under natten. 
 
I mina drömmar är jag äldre än vad jag är nu. Oftast inte mycket, men några år iallafall. Jag ser ut som jag vill se ut. Jag har det beteendet som jag alltid önskat att jag hade. Jag bor inte här. Jag lever där ingen vet vem jag är, där ingen har hört mitt namn innan. En ny start med andra ord. För här jag bor nu, här får man aldrig en ny chans. Så fort man lärde sig gå och prata fick man en stämpel i pannan. "Det är såhär du är och alltid kommer vara, och det är så det ska vara. Vi gillar inte förändring här. Om du ändrar dig så är du udda".
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious