Born in the wrong era

  2012-07-14 / 14:55:04 / Allt annat /
 
Älskar bilden. Den är så sann. Tror de flesta tänker så faktiskt, men jag tycker verkligen att jag inte passar här. 2000-talet är så inte jag. Jag gillar inte internet, jag gillar inte den morderna musiken, skrillex osv osv, jag gillar inte alla skönhetsideal. Det är mycket jag inte gillar, så listan kan bli riktigt lång. 
 
Om jag skulle fått bestämma skulle jag helt klart levt på...80 talet. Japp. Det är ju inte så att jag är ett jätte fan av puff-axlarna eller alla olika pastellfärger, men det jag dras till är själva stämingen. När jag ser på vissa bilder så ser alla så himla glada och fina ut. Det var en tid för rebeller känns det som. Sen var ju vissa stilar inte helt hemska heller som till exempel skinnjackan, stuprörsbyxor och converse ( jag är en converse tjej ) och det stora lockiga håret. Älskar det. Jag permanentade faktiskt en gång när jag hade lite kortare hår, till små, små lockar och jag trivdes så bra i det. Till det började växa ut och halva håret var rakt och andra halvan var lockigt. Sen var det dyrt och elakt mot håret, så det blev bara en gång. Tyvärr. 
 
Sen gillar jag 50-60 -talet. Tack vare Hanna som också gillar dessa tider. Eller jag gillar mer modet på killarna och bilarna, cafeérna, musiken och kjolarna. Det var fint. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious